top of page

הפוסטים שלי

חיפוש

כאבי ראש מזווית אחרת

כאבי ראש, נוטריגנומיקה, פיצוח הקוד הגנטי האישי לצורך הבראה (Self Hacking), ועוד: איך זה קשור אליכם?

  • האם אתם סובלים ממיגרנות?

  • האם ניסיתם כבר את כל סוגי הטיפולים והמטפלים, החל ברופאים קונבנציונאליים וכלה במרפאים שונים ומשונים, אך למרות הכול, דבר לא השתנה?

אם תשובתכם היא חיובית, אתם לא לבד.

לפי ארגון הבריאות העולמי: כמעט 40% מהמבוגרים בגיל 18 – 65 חוו כאבי ראש בשנה האחרונה. לפחות 30% מהם דיווחו על מיגרנות. כאבי ראש במשך 15 ימים או יותר בכל חודש תוקפים 1.7% – 4% מהאוכלוסייה הבוגרת בעולם. 

אני עצמי הייתי אחת מהסובלות. במשך עשורים נאלצתי לחיות עם כאבי ראש. מי שחווה זאת, יודע כי ישנן דרכים טובות יותר לבלות בהן את החיים. לא הייתי מאחלת סבל דומה לאהוביי; למעשה – גם לא לאויביי. (נו טוב...)

למרבה המזל, למקרה שלי יש סוף טוב. במהלך השנים הצלחתי להשיג ירידה משמעותית ויציבה, הן בחומרת המיגרנות והן בתדירותן. זאת באמצעות שילוב של שיטות:

  1. שימוש בסד שיניים לילי שהותאם לי אישית. סד שיניים יכול להקל על תסמינים הנובעים מחוסר התאמה בין הלסת העליונה לתחתונה. חוסר ההתאמה מייצר תגובה היפראקטיבית של שרירי הלסת וזו גורמת לעיתים קרובות למיגרנות.

  2. ויתור על מזונות שגיליתי שאני רגישה אליהם.

  3. התאמת דיאטה טבעית.

  4. טיפול אקופונקטורה וטווינה על ידי דוקטור לו צ'אן גואנג, שותפי.

  5. שימוש בשמנים אתריים אותם אני מורחת על הרקות ועל כפות הרגליים כל אימת שמתקרב התקף, שאת בואו מבשרת אאורה (כתמים שחורים בשדה הראיה המופיעים כחצי שעה לפני הופעת כאב הראש).

לקח לי שנים למצוא את תמהיל הטיפולים שעזר; שנים שיכלו להיות כל כך שונות לו רק היה ברשותי מלכתחילה הידע שיש לי כעת. כל כך הרבה סבל יכול היה להיחסך ממני.

לו בדיקות ה-DNA המתאפשרות היום היו נגישות לפני שנים רבות, הייתי יכולה כבר אז לקבל אנליזה מפורטת של הרכב הגנים הייחודי שלי, ועל פיה לקבל רשימה של המלצות אישיות להתנהלות בריאותית. האם זה היה יכול לקדם אותי לעבר בריאות שלמה? ללא ספק – כן.  

כמו בכל בעיה רפואית, אבחון מקור הבעיה הינו קריטי לריפויה. לכלי האבחון השכיחים שלנו נוסף כיום כלי אבחוני עוצמתי חדש – הסתכלות ישירה על הגנים שלי.


מהי בדיקת הרוק למיפוי ה- DNA?

לפני שאסביר, הרשו לי לחלוק עמכם את הסיפור שהוביל אותי לגילוי הבדיקה הזו:

לפני כשלושים ומשהו שנים הייתה לי שכנה וחברה טובה בשם רוזמרי. רוזמרי הייתה מודעת היטב למיגרנות שלי ולהשפעותיהן החמורות עליי, שכן לעתים תכופות ביקשתי ממנה להחליף אותי בטיפול בבן התינוק שלי, בעודי מחכה שהשפעותיו של עוד התקף מיגרנה יחלפו, כדי שאוכל לשוב ולטפל בו.


לפני כעשר שנים, העניקה לי רוזמרי מתנת יום הולדת לא שגרתית – ערכה למיפוי ה- DNA האישי באמצעות בדיקת רוק.


אף שלא ידעתי זאת באותה העת, זו הייתה ממש מתנה משמים. רוזמרי העניקה לי את המתנה הזאת, ואני חייכתי בהוקרה, בעודי מנסה להסתיר את אכזבתי. מה שקיוויתי לו כמתנת יום הולדת היה אולי עוד ספר לאוסף הענקי שלי של ספרי בריאות בשיטת "עשה זאת בעצמך", שהרי הייתי בטוחה כי עוד ספר מהפכני ודאי יהיה זה שיביא לי מזור.

אבל בדיקת רוק? ליום ההולדת? נו באמת...


רוזמרי שהבחינה באכזבתי התעקשה: "עשי את בדיקת ה-DNA. מיפוי הגנים שלך עשוי לעזור לך למצוא את הפתרון לסבל שלך".


בסופו של דבר שמעתי לעצתה וביצעתי את הבדיקה. לא היה לי מה להפסיד. הייתי נואשת כל כך עד כי הייתי מוכנה לנסות כל דבר, וכמובן, לא רציתי שהיא תרגיש שהיא בזבזה את כספה לשווא.


לא היה לי מושג אז איך הבדיקה הזו תשנה את חיי, אך בעקבותיה התחלתי במסע ארוך ומרתק של גילוי עצמי דרך הגנטיקה בשילוב של שיטות הרפואה הפונקציונלית. עם הזמן עזבתי את הקריירה שלי כארכיטקטית, והפכתי להיות יועצת בריאות.


במטרה לעזור לעצמי ולאחרים להגיע לבריאות אופטימלית, אני משלבת לימוד עצמי וקורסים פורמליים, ואוספת סביבי מעגל מתרחב של מומחים שעמם אני נועצת. הם מנתבים אותי בתוך ים המידע והמחקר, במסלול הגילוי המתמשך. העזרה שהם מושיטים לי ביישום הידע הזה באופן כללי ובעבודתי הפרטנית עם לקוחות, אינה ניתנת לשיעור.


לחצו על תמונת הקישור להלן וראו את התכנית "מקסימום YOU" הקיימת אצלנו במרפאה.

נוטריגנומיקה, אפיגנטיקה, מטבולומיקה ועוד

המחקר המדעי בתחומים האלה משתנה ומתרחב בקצב מהיר. יש כמות אינסופית של נתונים ומחקרים שכבר קיימים בתחומים אלה, אבל אין ספק כי הטוב ביותר עוד לפנינו.


כבר היום ישנו מספר לא מבוטל של רופאים המיישמים שיטות אלה בקליניקות שלהם, אך הם לא רבים. אני מאמינה בכל ליבי, שבעתיד הלא רחוק הגישה הזו תשתרש כבסיס של הפרקטיקה הרפואית הרווחת ותשנה אותה עד ללא הכר. ייתכן שאני כבר לא אזכה לראות את הפירות של השינוי הזה, אבל ילדיי ודאי ייהנו מעידן חדש, שבו רפואה המתמקדת במחלות ובסימפטומים, תוחלף ברפואה מותאמת אישית, המתבססת על שילוב מידע המתקבל מבדיקות פונקציונליות ומההרכב הגנטי האישי, בנוסף למידע הקונבנציונאלי הקיים.


אם נוכל להביא את השינוי הזה, אזי פרקטיקה רפואית המבוססת על נוטריגנומיקה, אפיגנטיקה, מטבולומיקס, לא תקושר יותר לתחום הרפואה ה"אלטרנטיבית" בלבד, אלא תתפוס את המקום הראוי לה אצל כל רופא מן השורה.


אבל - עד שגישה זו תהפוך לרווחת, לא נותר לנו אלא לדאוג לעצמנו. זאת הסיבה שאתרים כמו selfdecode.com כל כך חשובים.


אתר SelfDecode הוא אתר שדרכו ניתן לבצע בדיקה למיפוי ה-DNA. האתר מנתח את הנתונים המתקבלים מהבדיקה, ומפרש את התוצאות בפורמט מובן ומעשי עבור האדם הממוצע.

באתר יש מגוון רחב של דוחות בריאותיים אישיים, העוזרים להיפטר מהצורך בניחוש בדרך לתיקון הבעיות הבריאותיות.

הדוחות שהאתר מציע מבוססים על ה-DNA האישי. רכישת מנוי לכל החיים, מאפשרת גישה חופשית לתמיד לכל דוחות הבריאות הקיימים, ולכל אלה שיתווספו בעתיד.

דוח כאב הראש הוא תוספת טרייה באתר.

להלן קטע מדוח כאב הראש האישי שלי. ניתן לראות בו כי "זכיתי" במספר לא מבוטל של וריאנטים גנטיים שצוות המדענים של האתר משייך לגנוטיפ (האוסף האישי של הגנים) של אנשים הסובלים מסוגים שונים של כאבי ראש.


ממצאים מבדיקת הגנים שלי (להלן רשימה חלקית בלבד) מראים שהסיכוי שלי לסבול מכאבי ראש גבוה יותר מהסיכוי של אנשים שאין להם את הווריאנטים האלה.


לכן, כאבי הראש שלי אינם בגדר הפתעה.

ראו להלן את הסיכום שהונפק לי:

כיצד עוזר לי הגילוי הנ"ל?

אתר SelfDecode לא רק מגיש רשימה של הגנים האישיים שאולי גורמים לבעיה מסוימת, אלא גם מספק פתרונות אפשריים וקישור למחקרים התומכים.


אלה ההמלצות שקיבלתי:


עכשיו גם אתם יכולים לפעול על פי מידע מותאם אישית ולשפר את הבריאות שלכם.

אני רוצה לעשות עבורכם מה שחברתי היקרה רוזמרי עשתה עבורי. כאשר היא הכירה לי את עולם הנוטריגנומיקה וה- Self Hacking (פיצוח הקוד הגנטי האישי לצורך הבראה), היא שינתה את חיי.

אני מזמינה גם אתכם לשנות את חייכם.

באמצעות לחיצה על כל אחת מהתמונות לעיל תוכלו להיכנס לעולם חדש של אפשרויות לשיפור בריאותכם.


עשו את השינוי, כי אתם ראויים לו!


ברכת בריאות שלמה

תמי


לידיעתכם:

הפוסטים שלי שלי אליכם עשויים להכיל קישורים ממומנים. המשמעות היא כי אוכל לקבל אחוז קטן של רווח מהרכישה שלכם, בעוד שעבורכם המחיר נשאר זהה. התמורה מהרכישה שלכם תומכת במחקר ובעבודה שלי בהנגשת החומרים לכם. תודה על תמיכתכם.

37 צפיות0 תגובות
bottom of page