top of page

בדיקות המעבדה הפונקציונליות הן מרובות וההמלצות לגבי הצורך לבצען ניתנות בצורה עניינית בהתאם למצב המטופל. ככל שנבדוק יותר כך נדע ונבין יותר את מקור הבעיה הבריאותית. כך גם נוכל למזער נזקים העלולים להיגרם כתוצאה מחוסר הבנה של מקור הבעיה.

מהן בדיקות מעבדה פונקציונליות

ולמה כדאי לי לבצען?

בדיקות מעבדה פונקציונליות הן בדיקות בריאות מקיפות הנעשות באמצעות נטילת דגימות של רוק, דם, שתן, צואה ושיער. באמצעותן ניתן לאבחן באופן מדויק את המצב של כל מערכות הגוף ולקבל תמונה עדכנית של התפקוד הבריאותי של המטופל. המטרה בביצוע בדיקות מעבדה פונקציונליות היא לאתר תפקודי גוף שאינם נמצאים באיזון, ולאתר מחלות בהתהוות (כאשר עדיין קל, יחסית, לטפל בהן). הבדיקות מכוונות אותנו בטיפול בבעיות הקיימות ואף בדרכי מניעה של בעיות חדשות.

Male Scientist

מה בודקים בבדיקות מעבדה פונקציונליות?

בבדיקות נבדקים תפקודי גוף שונים ותהליכים מטבוליים חשובים. בין השאר נבדקים: איכות חילוף החומרים, חסכים תזונתיים, חמצון עודף של שומנים או חלבונים, אבדן תפקוד במערכות יוצרות האנרגיה, נטל הרעלים שבכבד ובאיברים אחרים, הצטברות חומרים הגורמים להסתיידות ולזקנה בטרם עת, רמת הרעלים החיידקיים והפטרייתיים שנספגו ממערכת העיכול, מצב המוליכים

העצביים והורמוני הסטרס בגוף, מצב הורמונלי כללי, תפקוד האדרנל, ליקויים גנטיים, ליקויים בתפקוד נוירוטרנסמיטרים המשפיעים על התפקוד המנטלי,  פגיעה עצבית, תפקוד מערכת עיכול, ועוד תפקודים רבים, שיחד מהווים כלי חשוב לאבחון מחלות שקטות או סטייה ראשונית מקו הבריאות, גם כשאין סימפטומים גלויים או משמעותיים.

למי מומלץ לבצע בדיקות פונקציונליות?

בדיקות פונקציונליות מתקדמות חיוניות בעיקר במקרים שאדם ביצע את כל הבדיקות הסטנדרטיות בקופת החולים, נמצא בריא על פיהן, אך עדיין מרגיש חולה. המידע המתקבל מביצוע הבדיקות הפונקציונליות המתקדמות מאפשר בחינה והבנה עמוקות יותר של מצבו הבריאותי של המטופל. על פי הבנות אלה ניתן להרכיב המלצות אישיות ומדייקות לשיפור המצב. 

האם הבדיקות הנעשות במסגרות של קופות החולים אינן מספיקות?

חלק מהבדיקות הפונקציונליות המתקדמות אינן קיימות במעבדות בישראל, וחלקן קיימות אך אינן מבוצעות בקופות החולים עקב עלויות גבוהות. הבדיקות שקופות החולים מאשרות הן חלקיות בלבד ואינן בודקות תפקודי גוף רבים וחשובים הנבדקים בבדיקות הפונקציונליות המתקדמות.

תכנית ה"דגל" של המרפאה- תכנית מהפכנית למיקסום הפוטנציאל הגנטי המולד

בדיקות על פי תסמינים

(אלו בדיקות יתאימו לאלו תסמינים) (על פי המלצות באתר GPL)

bottom of page