top of page

הפוסטים שלי

חיפוש

"מקסימום YOU" - תכנית מהפכנית למיקסום הפוטנציאל הגנטי המולד

עודכן: 10 באוק׳ 2020

"מרכז שן צ'י לרפואה שלמה"

כשעבר ועתיד נפגשים -

אתמול ומחר כאן ועכשיו

דוקטור לו צ'אן גואנג - דוקטור לרפואה סינית

תמי קלייטמן - איסוף עיבוד והאצלת מידע הקשור לבריאות תפקודית (פונקציונלית)

אחרי חודשים רבים של לימוד והכנה וכחלק מהתכנית להרחיב ולשפר את השירותים הניתנים במרפאתנו - "מרכז שן צ'י לרפואה שלמה" אנו גאים ונרגשים להציג למטופלינו את תכנית ההבראה

"מקסימום YOU"

תכנית חדשנית ומהפכנית מותאמת אישית למטופל ומושתתת על שילוב בין טיפוליו של דוקטור לו לבין המלצותיה של תמי קלייטמן שנועדו למקסם את התפקוד הפיזיולוגי

ואת הפוטנציאל הגנטי המולד

התכנית הייחודית שפיתחנו במרפאה משלבת בין טיפוליו של דוקטור לו לבין המלצות לשינוי באורח החיים, המותאמות על ידי תמי קלייטמן ב"תפירה אישית" לכל מטופל ומטופל על פי הנתונים הבריאותיים שלו. ההמלצות נבנות באמצעות תכנת מחשב מהפכנית, היודעת לבצע הצלבה בין נתונים אישיים של המטופל המתקבלים ממקורות אחדים:

  1. תוצאות בדיקת רוק מתקדמת למיפוי הרצף הגנטי

  2. תשובות לשאלוני סימפטומים ממוחשבים

  3. תוצאות בדיקות מעבדה פונקציונליות מתקדמות

הנתונים המתקבלים מהצלבת מקורות אלה מאפשרים הצצה אל המבנה הגנטי של המטופל ואל הביטוי בפועל של הגנטיקה שלו דרך תסמינים שמהם הוא סובל. הצצה זו מאפשרת:

  • להבין טוב יותר את תפקודם של הגנים השונים שהמטופל ירש מאחד מהוריו או משניהם ואת השפעתם על בריאותו ועל יכולת ההבראה שלו;

  • לבדוק אילו מהגנים הבעייתיים כבר יצרו בעיה בפועל בדמות מחלה או תסמינים כלליים;

  • להרכיב עבור המטופל המלצות אישיות להחלמה.

כיצד נעשה הדבר?

במקביל לטיפוליו של דוקטור לו הכוללים דיקור וטווינא, אנו מציעים למטופל לבצע הליך מקיף של איסוף נתונים בריאותיים כמתואר לעיל. הבדיקות הנדרשות לשם כך אינן נכללות בסל הבריאות והמטופל מקבל הנחיות מתאימות לביצוען בעזרת מעבדות בחו"ל. הנתונים מוזנים לתוכנה המבצעת קטלוג, דירוג והצלבה של אלפי הפרמטרים שהוזנו, ופולטת מידע הממפה את הכשלים המטבוליים בגוף המטופל ואת הקשיים הגנטיים (ראו להלן וריאנטים או SNP), שייתכן שגרמו להתהוות הבעיות מהן המטופל סובל. הבנת המכניזם הזה מסייעת בידנו להרכיב תכנית אישית להבראה, שמטרתה לשפר את סביבת המטופל (חיצונית ופנימית), לשפר את תפקוד המערכות המשובשות, ובכך לאפשר לגוף לבצע תהליך הבראה עמוק וארוך טווח בדרך טבעית ובטוחה. התכנית כוללת המלצות לתזונה מיטבית אישית, לתוספים, לשיפור השינה, לפעילות גופנית, להורדת מתח ועוד.

פירוט שלבי התכנית

  1. בדיקת רוק מתקדמת למיפוי הרצף הגנטי

הגנים והשפעתם על בריאותנו

גופנו בנוי מתאים. בכל תא יש 23 זוגות של כרומוזומים אותם קיבלנו בהורשה מהורינו. הכרומוזומים מכילים DNA. ה-DNA (הגנים שירשנו מאחד או משני הורינו) מכיל הוראות שיקבעו, בין השאר, את הדרך בה הגוף ייצר סוגים שונים של נוטריינטים (חומרי מזון) ו/או ישתמש בהם בתהליכים ביולוגיים מגוונים, כמו שכפול תאים, יצירת חלבונים ואנזימים, עיכול, טיהור רעלים (דיטוקס), ויסות רמות הסוכר, פעילות המיטוכונדריות בתא, התמודדות עם רגישויות למזון ועם רדיקלים חופשיים, התמודדות עם הזדקנות, והתמודדות עם אתגרים סביבתיים.

ה SNP ומשמעותם הבריאותית

כשתא מופרה מתחלק לשני תאים חדשים, מועתק ממנו מידע גנטי. לפעמים ההעתקה מבוצעת עם שגיאה, היוצרת שוני ברצף הגנטי. את השוני הזה נוהגים לכנות בשם SNP (Single Nucleotide Polymorphism; מבוטא "סניפ").

רוב ה-SNPs אינם גורמים לשינוי תפקודי מובהק, אבל מיקומם ומספרם הכולל יכולים להשפיע על הנטייה לחלות או ללקות בבעיות תפקודיות, וכן על אופן התגובה לסוגים מסוימים של תרופות או של מזון.

רדיקלים חפשיים / עקה חמצונית – השפעתם על הבריאות

הגוף שלנו מייצר רדיקלים חופשיים כחלק מהפעילות הביוכימית השוטפת שלו, אך וריאציות גנטיות (SNP) ושילוב השפעות סביבתיות עלולות לגרום לו לייצר אותם בכמות עודפת. כמות עודפת של רדיקלים חופשיים יוצרת עקה חמצונית, המוציאה את התאים מכלל איזון. כשהתאים יוצאים מאיזון עלול להיווצר נזק תוך-תאי (חמצוני) שיתבטא בעודף רעילות ובדלקתיות, העלולים להוביל להאטה בתיקון נזקים תאיים ולהאטה בבניית תאים חדשים. מצב זה מוביל להזדקנות מואצת ומוקדמת. ככלל, מחקרים מדעיים מראים כי נוכחות של רדיקלים חופשיים ועקה חמצונית היא שורש הבעיה של רבים מהליקויים הבריאותיים שלנו.

במטרה למזער את הנזק ולפצות על נוכחות הרדיקלים החופשיים, הגוף מייצר אנטי אוקסידנטים (נוגדי חמצון), כדי שאלה יתקנו תאים שניזוקו ויבנו תאים חדשים. גם תהליך זה – ייצור האנטי אוקסידנטים – עלול להיות לקוי בשל הווריאנטים (או ה-SNP) אתם נולדנו. בהיעדר כמות מספקת של אנטי אוקסידנטים, גדלה כמות הגורמים המחמצנים ובכך גדל גם הסיכוי לייצר נזק תוך-תאי ובעקבותיו נזק בריאותי.

"אפיגנטיקה" / "נוטריגנומיקה" מהפך בהבנת השפעת הגנים על הבריאות ועל תוחלת החיים

מאז סיום "פרויקט גנום האדם" לפני שנים אחדות, השדה המחקרי העוסק בהבנת הקשר שבין החומר הגנטי המולד לבין מחלות והיכולת (או אי היכולת) להתמודד אתן, רוחש פעילות ענפה. מתוך אין-ספור המחקרים המבוצעים באוניברסיטאות רבות ברחבי העולם, צמחו בשנים האחרונות גישות והבנות חדשות ונולדו תחומי מחקר שהמסקנות מהם מיושמות בייחוד על ידי רופאים ומטפלים בתחומי הרפואה האלטרנטיבית: רופאים ומטפלים העוסקים ברפואה פונקציונלית, נטורופתים, כירופרקטים, תזונאים וכדומה.

מבין התחומים החדשים הרלוונטיים, בולטים במיוחד תחומי ה"אפיגנטיקה" וה"נוטריגנומיקה". תחומי מחקר אלה עוסקים בהשפעות הסביבה (החיצונית והפנימית) על ה-DNA וביכולת של כל אדם למקסם את הפוטנציאל הגנטי המולד על ידי "כיבוי" נטיות גנטיות הרסניות ו"הדלקת" נטיות גנטיות מיטיבות; זאת באמצעות נטרול השפעות מזיקות סביבתיות, נטרול רעלים פנימיים, שיפור התזונה (תזונה ותוספים), מלחמה ב"עקה חמצונית", הורדת לחץ ועוד.

תחומים אלה והחשיפה התקשורתית הרחבה שהם זכו לה בשנים האחרונות, הולידו בין השאר גם כמה חברות שזיהו את הפוטנציאל המסחרי הטמון בהנגשת היכולת לבצע בדיקות ומיפוי גנטי לקהל הרחב. ואכן, היום כבר ניתן לבצע מיפוי גנטי מקיף בעלות נמוכה יחסית באמצעות חברות המציעות שירות זה לכל דורש דרך האינטרנט (ראו פירוט במסגרת בעמוד זה). אין זה מפתיע כי כמות האנשים הפונים לביצוע מיפוי גנטי במטרה לקבל תשובה לגבי בעיות בריאותיות, הולכת וגדלה מדי יום, ומספר האנשים שכבר ביצעו בדיקות אלה מצוי כבר בטווחים של מיליוני איש.

מה תתרום לי הבדיקה הגנטית כמטופל?

בדיקת ה-DNA תספר לנו את הסיפור הגנטי הייחודי שלך באמצעות מיפוי רשימת הגנים והווריאנטים הייחודיים לך. מידע זה יעזור לנו לבנות המלצות כיצד לבצע תיקונים תזונתיים וסביבתיים בחייך כדי לאפשר תפקוד אופטימלי של הגוף. מטרת התכנית תהיה לתקן מן השורש את בעיות הבריאות שלך באמצעות ניקוי רעלים, שינוי הרגלי תזונה ונטילת תוספי מזון, בצורה מותאמת אישית לך על פי הנתונים הגנטיים, ההיסטוריה המשפחתית, הסביבה שבה הנך חי ואורח החיים שאותו אתה מקיים.

2. שאלוני סימפטומים מפורטים המוזנים למחשב

במרפאתנו מצויים שאלונים פונקציונליים רבים, המסייעים במלאכת הרכבת ההמלצות להמשך בדיקות, לשינוים תזונתיים, ועוד. לאחרונה הוספנו שאלון מקוון (בינתיים רק באנגלית), שהמטופל יכול למלא בדף אינטרנט אישי המוקצה אך ורק לו. התכנה שברשותנו מצליבה את התשובות מהשאלון עם הנתונים הגנטיים ועם בדיקות המעבדה שבוצעו, ובונה המלצות לסדרי עדיפויות בהרכבת תכנית אישית להבראה.

3. בדיקות מעבדה פונקציונליות מתקדמות

מהן בדיקות מעבדה פונקציונליות ולמה כדאי לי לבצען?

בדיקות מעבדה פונקציונליות הן בדיקות מקיפות של דגימות רוק, דם, שתן, צואה ושיער. באמצעותן ניתן לאבחן באופן מדויק את המצב של כל מערכות הגוף ולקבל תמונה עדכנית של התפקוד הבריאותי של המטופל. המטרה בביצוע בדיקות מעבדה פונקציונליות היא לאתר תפקודי גוף שאינם נמצאים באיזון, ולאתר מחלות בהתהוות (כאשר עדיין קל, יחסית, לטפל בהן). הבדיקות מכוונות אותנו בטיפול בבעיות הקיימות ואף בדרכי מניעה של בעיות חדשות. בשילוב עם מידע המתקבל מהשאלון ומבדיקת ה-DNA, מתקבלת תמונת מצב שעל בסיסה ניתן להרכיב המלצות לשינוי.

מה בודקים בבדיקות מעבדה פונקציונליות?

בבדיקות נבדקים תפקודי גוף שונים ותהליכים מטבוליים חשובים. בין השאר נבדקים: איכות חילוף החומרים, חסכים תזונתיים, חמצון עודף של שומנים או חלבונים, אבדן תפקוד במערכות יוצרות האנרגיה, נטל הרעלים שבכבד ובאיברים אחרים, הצטברות חומרים הגורמים להסתיידות ולזקנה בטרם עת, רמת הרעלים החיידקיים והפטרייתיים שנספגו ממערכת העיכול, מצב המוליכים העצביים והורמוני הסטרס בגוף, מצב הורמונלי כללי, תפקוד האדרנל, ליקויים גנטיים, ליקויים בתפקוד נוירוטרנסמיטרים המשפיעים על התפקוד המנטלי, פגיעה עצבית, תפקוד מערכת עיכול, ועוד תפקודים רבים, שיחד מהווים כלי חשוב לאבחון מחלות שקטות או סטייה ראשונית מקו הבריאות, גם כשאין סימפטומים גלויים או משמעותיים.

האם הבדיקות הנעשות במסגרות של קופות החולים אינן מספיקות?

חלק מהבדיקות הפונקציונליות המתקדמות אינן קיימות במעבדות בישראל, וחלקן קיימות אך אינן מבוצעות בקופות החולים עקב עלויות גבוהות. הבדיקות שקופות החולים מאשרות הן חלקיות בלבד ואינן בודקות תפקודי גוף רבים וחשובים הנבדקים בבדיקות הפונקציונליות המתקדמות.

הבדיקות המתקדמות חיוניות בייחוד במקרים שאדם ביצע את כל הבדיקות הסטנדרטיות בקופת החולים, ונמצא בריא על פיהן, אך עדיין מרגיש סימפטומים המסמנים שמשהו אינו כשורה. ביצוע הבדיקות המתקדמות מוריד אלמנטים של "ניחוש" מהאבחון ומאפשר הערכה מלאה יותר ובניית המלצות מדויקות יותר.

אנו מאמינים כי השילוב הייחודי בין כישוריו יוצאי הדופן של דוקטור לו, המיישם בטיפוליו ידע עתיק יומין ומיומנות ייחודית ורבת שנים כרופא סיני, לבין כישוריה של תמי באיסוף, עיבוד והאצלת מידע עדכני וחדשני בתחום הרפואה הפונקציונלית (תפקודית), ממצב אותנו ב"מרכז שן צ'י לרפואה שלמה" בחזית נותני השירות בתחום הרפואה הטבעית, ומעניק למטופלינו הזדמנות נדירה ליהנות משילוב בין שתי תפישות העולם: זו של הרפואה הסינית העתיקה וזו החדשה, הצוברת תאוצה במיטב הקליניקות ברחבי העולם – הרפואה הפונקציונאלית המותאמת אישית.

מטופלים המגיעים אלינו למרפאה יכולים ליהנות משני העולמות האלה במקביל: גם מטיפול בידיו האמונות של דוקטור לו וגם מליווי ויעוץ של תמי בנושאים הקשורים לתזונה ואורח חיים, שנועדו למקסם את התפקוד הפיזיולוגי ואת הפוטנציאל הגנטי המולד, לעזור ולתמוך בתהליך ההחלמה ולשפר את סיכויי ההבראה של המטופל. המשמעות הבריאותית של שילוב השיטות היא מרחיקת לכת ואנו מרגישים בני מזל שמתאפשר לנו במרפאה לטפל במצבי חולי רבים, גם במצבים הנחשבים כקשים לריפוי.

אנו מקווים כי גם אתם תבחרו לבצע את התכנית וכי בתוך זמן קצר תמצאו מזור לבעיות שעמן הגעתם אלינו למרפאה, ונזכה לראותכם בריאים יותר, שמחים יותר, וחיוניים יותר.

אנו מאחלים לכם החלמה מהירה ורפואה שלמה!

מידע נחוץ:

חברת 23andme, החברה אליה נשלחות דגימות הרוק של המטופל, היא חברה ביוטכנולוגית, שהייתה הראשונה שזיהתה את הפוטנציאל הגלום בהענקת שירותי מיפויDNA בעלות השווה לכל כיס. החברה מעניקה לקהל הרחב שירותי גנומיקה מותאמת אישית דרך האינטרנט. בשנת 2008 זכתה בדיקת ה-DNA האישית שלה בתואר "המצאת השנה" של מגזין טיים. החברה משתמשת בדגימת רוק של הלקוחות ובאמצעותה המטופלים שלנו יכולים לקבל קובץ עם רשימת הגנים המיוחדים שלהם (כ-25,000 גנים) ולהעבירו אלינו. קובץ הנתונים הגנטיים מוזן לתכנת המחשב שלנו לצורך קטלוג, מיון והצלבת מידע עם השאלונים ועם בדיקות המעבדה שבוצעו. המידע שמתקבל מהצלבה זו מאפשר הרכבה של תכנית חדשנית שנועדה לסייע לגוף להגיע לתפקוד אופטימלי ולמקסם את התפקוד הפיזיולוגי ואת הפוטנציאל הגנטי המולד.

את הבדיקה ניתן להזמין בקישור: https://www.23andme.com

הוראות מפורטת להזמנה יינתנו על ידי תמי במרפאה. ניתן לצפות בסרטון הדרכה כיצד לבצע את הבדיקות בכתובת הזו:

http://www.youtube.com/watch?v=o3R96l60iug

אז איך מתחילים?

כדי לקבוע תור

ו/או

כדי לקבל פרטים על תכנית

"מקסימום YOU"

צלצלו כבר עכשיו לתמי קלייטמן בטלפון:

052-3677047

מתאים לכם יותר לקבל פרטים במייל?

מלאו את פרטיכם כאן

ואנו נחזור אליכם בהקדם

59 צפיות0 תגובות
bottom of page